Newsletter:   Inscriere

Accesarea fondurilor nerambursabile, solutia supravietuirii la criza Data adaugarii: 2009-03-06  

Coordoneaza o echipa de 20 de persoane si patru birouri de consultanta, la Targu-Mures, Sfantu Gheorghe, Cluj Napoca si Vatra Dornei. Firma pe care o conduce este unul din principalii jucatori pe piata regionala de consultanta in elaborarea si implementarea proiectelor de finantare. Pentru a afla mai multe detalii privind activitatea si perspectivele de dezvoltare ale firmei Business Foundation, l-am invitat la un dialog pe Cristian Talmacean, directorul general al companiei muresene.

Reporter: Care este domeniul de activitate al firmei Business Foundation?
Cristian Talmacean: Firma se ocupa cu elaborarea proiectelor de finantare, inclusiv implementarea lor. Acestea sunt principalele servicii sub umbrela serviciilor generale de consultanta in management, oportunitate care este oferita firmelor romanesti de a accesa fonduri europene care sa le sprijine dezvoltare.
Rep.: Cum a fost anul 2008 pentru Business Foundation?
C.T.: Consider ca a fost un an bun, plin de provocari profesionale, deoarece s-au lansat foarte multe programe de finantare, iar consultantii nostri au trebuit sa isi adapteze cunostintele la noile cerinte ale finantatorilor. Am avut de elaborat numeroase cereri de finantare la termenele impuse de finantatori si am avut nevoie de multa rabdare sa asteptam evaluarea proiectelor depuse.
Rep.: Care este valoarea proiectelor de finantare depuse in anul trecut de clientii dumneavoastra?
C.T.: Proiectele depuse in 2008 au solicitat de la programele de finantare aproximativ 45 de milioane de euro. Acestea sunt in diferite faze de evaluare. Anul trecut au fost aprobate si contractate destul de putine proiecte, in valoare de aproape 4 milioane de euro, insa urmeaza evaluarea celorlaltor proiecte depuse, iar in perioada 2009-2011, speram ca acestea sa fie aprobate.
Rep.: Care e rata de succes a proiectelor?
C.T.: E destul de greu de calculat. Practic, o consultanta de calitate inseamna ca un proiect sa intre in evaluare si sa aiba un punctaj corespunzator si desigur sa fie eleigibil pentru a intra in competitie cu alte proiecte care au diferite punctaje si activitati. Pe finantarea dezvoltarii rurale sansele de a obtine fonduri sunt mai mari decat pe alte programe, aici fiind mai multi bani si mai multe sesiuni de depunere de proiecte.
Rep.: Unde se situeaza Business Foundation pe piata de profil din regiune?
C.T.: Suntem o companie regionala care ne implicam mai ales in Regiunea 7 Centru, care cuprinde judetele Mures, Covasna, Harghita, Brasov, Sibiu si Alba. Cred ca suntem in primele trei-patru firme de profil in ceea ce priveste proiectele pe care le avem, calitatea muncii pe care o prestam, pentru ca pentru noi este foarte important sa oferim servicii de calitate ridicata clientilor.
Rep.: Cum colaborati cu institutiile publice si cu finantatorii?
C.T.: In principu colaboram foarte bine. Exista numeroase surse de informare, posibilitati de intelegere a cerintelor avizatorilor proiectelor care atesta respectarea legislatia in vigoare, iar modalitatile in care se obtin documentele sunt bine cunoscute. Problemele apar in durata de obtinere a acestora, de stabilirea unei concordante intre cerintele finantatorului si cele ale solicitantului, probabil e un segment unde mai este de lucru si noi suntem pusi in situatia de a explica ambelor parti detaliile privind conformitatea documentelor. Este un obiectiv pentru toata lumea, sa gaseasca solutiile pentru depasirea provocarilor care apar in activitatea noastra.
Rep.: Cu ce probleme va confruntati in activitatea cotidiana?
C.T.: In general problemele cu care ne confruntam sunt de natura birocratica, legate de diferite documente care sunt solicitate la dosar, care poate nu sunt neaparat necesare in acea faza a proiectului. De asemenea, uneori durata de evaluare a unui protect este destul de mare, cateodata chiar de sase luni de la momentul depunerii cererii, ceea ce poate sa nemultumeasca clientii care isi fac anumite calcule.
Rep.: Ce obiective principale aveti pentru acest an?
C.T:: Pentru 2009 vom continua sa ne extindem in zona regiunii nord, probabil la Baia-Mare. De asemenea, e posibil sa deschidem si la Sibiu un birou, ramane deocamdata de analizat si in functie de evolutia firmei in anul acesta sa decidem locatia viitoarei investitii.
Ca si evolutie, obiectivul primordial este sa ne dezvoltam in continuare serviciile, motiv pentru care propunem un concept nou de consultanta clientilor nostri si intreprinderilor din aria noastra geografica de activitate. In acest sens am realizat un site, www.consult.ro, unde oferim consultanta on-line firmelor care se inregistreaza si ne adreseaza intrebari despre finantari.
Rep.: Credeti ca va influenta criza economica activitatea firmelor de consultanta?
C.T.: Orice firma trebuie sa se gandeasca la potentialele efecte ale crizei economice asupra activitatii proprii. Cred ca unele proiecte de investitii vor fi puse la sertar in 2009 in asteptarea adevaratelor efecte ale crizei. Insa sa nu uitam de posibilele efecte favorabile.
Se asteapta in acest an un acces mai dificil la credite, ceea ce poate determina firmele sa se straduie sa obtina mai multi bani nerambursabili. De fapt, chiar propun ca solutie studierea aceastei posibilitati, deoarece finantarile nerambursabile sunt in multe domenii, bani care pot sa le aduca rapid beneficii si un plus in echilibrul financiar al firmei.
Rep.: Cum va petreceti timpul liber?
C.T:: Cel mai important lucru pentru mine este familia, adica sotia si cei doi copii, Smaranda si Mihnea, cu care imi place sa imi petrec timpul liber. De fapt, dimineata ii duc pe copii la gradinita, iar in weekend facem impreuna tot felul de lucruri. In ceea ce priveste afacerea, ea e de fapt pasiunea mea...

Sursa: Zi de Zi

 
 
 
Prima pagina | Termeni si conditii | Contact
COPYRIGHT © 2017 CONSULT.RO